Selasa, 13 Mac 2012

Teman Seperjuangan~

Assalamualaikum sahabat juangku sekalian, apa khabar kamu semua? apa khabar iman kamu semua? apa baik-baik aja? Ana harap kamu semua sentiasa dipayungi rahmat dan kasih sayang Allah Subhanahuata'ala, Insya Allah.

Sahabat, Perjuangan kita belum terhenti, cuma tertangguh meniti masa yang kita pingin habiskan sebagai pelajar sekolah di tahun akhir ini ,2012. Menanti hari tibanya peperiksaan besar sekolah,sijil pelajaran malaysia. Sijil pengiktirafan dunia yang membolehkan kita membeli dunia, menebus jawatan dunia dan bisa hidup mewah di dunia dengan kejayaan mencapai kecemerlangannya. Titik peluh dan detik saat yang kita usahakan untuk mencapai yang terbaik dalam SPM memang tidak tersangkal lagi saat ini terasa ghairah. Tidak mahu kecewa saat nanti keputusan keluar. Namun dalam pada menyusur peperiksaan SPM itu, kita juga sentiasa diingati bahawa kita akan bersemuka dengan peperiksaan sebenar selepas mati nanti. Peperiksaan yang mana akan menentukan ke Syurga atau sebaliknya. Kerna itu ayuh sahabat, kita seimbangkan dunia akhirat agar tidak mudah peperiksaan dunia ini melalaialpakan kita sebagai hamba yang mempunyai tanggungjawab akhirat. Ingat wahai sahabat... Jika kita mengejar dunia,dunia akan berlari jauh dari kita,Jika kita mengejar akhirat dengan tenang, dunia akan datang sendiri kepada kita.

Kesibukan di tahun akhir ini cuma sementara. Insya Allah beberapa bulan lagi berakhirlah alam persekolahan kita dan hidup kita sebagai pelajar sekolah, Selepas ini ana harap organisasi pembela agama ini dapatlah di jayakan dengan gah dalam mencapai objektif,misi,dan target kita untuk mengembalikan Islam sebagai the ways of life. Kepada peneraju,Amir,Wazir-wazir yang bertanggung jawab, kita habiskan tahun akhir kita sebaik-baiknya ya.. kita pulun habis-habis untuk cemerlang pelajaran tanpa mengetepikan kepentingan agama >.< lepas habis je.. kita buat keja dakwah ni habis-habisan sampai kita meninggal..Takbir!~ "JIKA KITA TOLONG AGAMA ALLAH, ALLAH PASTI AKAN TOLONG KITA"


Pena Berbicara,

JIBRIEL YUSOF

Tiada ulasan:

Catat Ulasan